Technologiczne Przygotowanie Produkcji

procestechnologiczny.com.pl bez konkurencji…

Czy tak właśnie jest, że wortal procestechnologiczny.com.pl nie ma konkurencji? Odpowiedź brzmi i TAK i NIE! Wynika to z paru przyczyn. Po pierwsze wortal ten jest wortalem, w ramach którego publikowane są pełnotekstowe artykuły jako wpisy, do których każdy ma dostęp! Po drugie wiele wydawnictw publikujących branżowe periodyki udostępnia wyłącznie wybrane artykuły w ramach swoich serwisów internetowych lub jest to możliwe po wykupieniu abonamentu. Dodatkowo w ramach wortalu procestechnologiczny.com.pl publikowane są artykuły w formie plików PDF do pobrania. Niektóre pod względem treści są rozszerzone względem oryginalnego wpisu.

Naturalną drogą rozwoju jest uruchomiony niedawno kanał YouTube technikiwytwarzania.pl, o którego potencjale będzie można się dopiero wypowiadać.

Statystyki wortalu

01.2017 05.2017 10.2017 11.2017 12.2017 23.01.2018
Liczba wyświetleń treści 9936 8724 4485 10411 7749 10903
Średnia liczba wyświetleń dziennie 321 281 150 347 250 487
Pobrane pliki PDF 550 644 1776 bd. bd. *) 3421
Nowi użytkownicy 2259 3942 2133 4800 3279 4317
Udział osób jako użytkowników 99,5% 99,1% 99,1% 99,4% 99,6% 99,8%

*)  Liczba pobranych plików odniesiona od 01.11.2017 do 23.01.2018 r.

W miesiącach listopadzie 2017 i styczniu 2018 roku liczba wyświetleń treści przekroczyła

> 10.000

Wskaźnik odrzuceń przez użytkowników, który jednak nie ma pełnego zastosowania w przypadku wortalu procestechnologiczny.com.pl ze względu na fakt, że każdy wpis stanowi oddzielny pełnotekstowy artykuł. Druga pozycja przedstawia średnią liczbę stron przeglądanych przez użytkownika dziennie. Ostatnia 3. pozycja to średni czas spędzony przez użytkownika na stronach wortalu.

Porównanie klasyfikacji wg danych Alexy wybranych wortali i portali technologicznych związanych z przemysłem metalowym (23.01.2018):

Wg Alexa

stan na 23.01.2018

Pozycja
światowa

Pozycja
w
Polsce
Średni Czas spędzony przez użytkownika na stronie dziennie [min]
procestechnologiczny.com.pl 614.932 12.794 09:54
4metal.pl 2.296.672 44.006 01:22
forumnarzedziowe.pl 7.511.492 bd. bd.
metale.org 2.500.403 55.829 02:04
staleo.pl 2.411.540 85.293 00:51
metale.pl 992.718 35.006 1:31

 

Zatem wortal procestechnologiczny.com.pl jest klasyfikowany (tabela) na pozycji drugiej, choć uzależnione jest to od wielu czynników. Te dane pokazują, iż określona forma wortalu jako źródła wiedzy technologicznej jest właściwa.

Istotną rolę odgrywa oficjalna strona w ramach medium społecznościowego jakim jest facebook – technikiwytwarzania.pl Na dzień 02.10.2017 roku strona ta ma 383 polubienia, a liczba osób do których wpisy ogółem i te sponsorowane dodatkowo trafiły w minionych miesiącu wrześniu 2017 przekroczyła 11.000.

Wybrane słowa kluczowe

Wybrane pozycje słów kluczowych w wyszukiwarce google (stan na dzień: 23.01.2018 r.). Wprowadzone linki prowadzą do aktualnych wyników wyszukiwania:

Część wyników związana jest z portalem technikiwytwarzania.pl oraz highspeedmachining.euktóych również jestem redaktorem naczelnym i ich właścicielem.

Nieco o wortalu

Pierwsze wpisy na wortalu pochodzą z lutego 2015 roku, lecz oficjalnie uznano 4 kwietnia 2015 roku jako oficjalną datę publicznego udostępnienia treści wortalu dla zainteresowanych. Wortal powstał w odpowiedzi na brak tego typu źródeł wiedzy w internecie w Polsce. Grupy docelowe: inżynierowie technolodzy, operatorzy, studenci, pasjonaci technik wytwarzania i organizacji procesów technologicznych.

Reklama na wortalu

Istnieją następujące formy reklamy na wortalu:

  1. Umieszczenie baneru produktu lub usługi na stronie głównej oraz podstronach, kategoriach, czy w ramach konkretnych artykułów, a
  2. Umieszczenie baneru produktu lub usługi w plikach PDF do pobrania.
  3. Istnieje możliwość umieszczania banerów w treści danego artykułu (baner typu box) lub typu winietowego (630×90 px).
  4. Wprowadzenie do treści danego artykułu lub wybranych artykułów opisu wraz z grafikami, zdjęciami danych dotyczących produktu i/lub usługi pod warunkiem uznanej zgodności merytorycznej. Forma: ramka, wyróżnienie z podaniem nazwy reklamodawcy i odnośnika (linku) do wskazanego zasobu internetowego reklamodawcy. Istnieje możliwość wprowadzenia tego typu reklamy do artykułów już istniejących (archiwalnych). Banery (p.1 i 2) mogą stanowić uzupełnienie.

Poniższa ilustracja przedstawia stronę główną:

procestechnologiczny.com.pl - banery na stronie głównej

Cennik

Każdorazowo ceny są ustalane indywidualnie, co szczególnie dotycz punktu 4. opisującego formy reklamy (objętość, sposób wprowadzenia w treść). Łączenie form reklamy ma również wpływ na ostateczny koszt. Z tych powodów ceny podane poniżej należy traktować jako orientacyjne, a ostateczne koszty są określane indywidualnie.

Poniżej przedstawiono poglądowy cennik dla strony głównej wortalu:

  • Baner winietowy (800×100 px) – miesięczna ekspozycja – 1000,00 – 2000,00 zł netto.
  • Baner typu box (300×300 px; 300×250 px) – miesięczna ekspozycja – 700,00 zł netto.
  • Baner typu button (300×100 px; 300×150 px) – miesięczna ekspozycja – 450,00 zł netto.

Poniżej przedstawiono poglądowy cennik dla podstron, w tym wpisów (artykułów) wortalu:

  • Baner typu box (300×300 px; 300×250 px) – miesięczna ekspozycja – 500,00 zł netto.
  • Baner typu button (300×100 px; 300×150 px) – miesięczna ekspozycja – 300,00 zł netto.

Korzyści dla reklamodawcy

  • Zasadą podstawową jest rzetelne opracowywanie artykułów i szybkie reagowanie w przypadku stwierdzonych lub zgłoszonych niedociągnięć. W przypadku tego typu wortalu o jego wartości decyduje rzetelność merytoryczna.
  • Potencjalnie nieograniczony nakład przy bardzo długim czasie oddziaływania reklamy w przypadku plików PDF oraz reklam w formie sponsorowanej treści w wybranych artykułach (p.4 form reklamy). Pliki PDF raz opracowane nie są modyfikowane z wyjątkiem poprawek merytorycznych.  Reklama w formie opisu produktu lub/i usługi jako uzupełnienie treści (p.4 form reklamy) o ile indywidualne ustalenia nie będą stanowiły ograniczenia pozostają w artykule przez ustalony okres lub dożywotnio.
  • Dotarcie do następujących grupy docelowych: inżynierowie technolodzy, operatorzy, studenci, pasjonaci technik wytwarzania i organizacji procesów technologicznych.

YouTube

Kategorie